7 augusti 2017

Smyger igång med rutinerna

Sista dagarna på semestern inleds för mig och John. Egentligen sista helfria dagen då vi börjar fritidsinskolningen i morgon. Det är så spännande med det här nya kapitlet i Johns och våra liv. I dag ska vi åka till Sunne och hälsa på vänner. Annars har vi hunnit med att fira John lite mer i och med att vi hade kalas för släkten i lördags. På söndagen hade vi sammanfört fyra barn vars föräldrar vi alla känner och där barnen ska börja samma klass. Alla barn känner dock inte varandra sedan tidigare så vi tänkte det kunde vara lite skönt för dem att ha lekt innan så att det finns flera välbekanta ansikten första dagen. Det funkade bra. Barnen lekte och målade tillsammans och nu ses de ju igen på tisdag och är förhoppningsvis inte allt för blyga för varandra då.
 Som vanligt i slutet av semestern kan jag bli lite håglös och seg. Jag har inte tränat bra alls de sista veckorna men i går tog jag mig äntligen i väg på ett pass strong by zumba. Det var avskyvärt jobbigt efter flera veckors frånvaro. Jag var så svettig att jag inte kunde göra armhävningar utan fara för att händerna skulle flyga åt sidorna och jag skulle göra ett riktigt näsplask. Det gick dock bra och efteråt mår jag mycket bättre. Jag känner mig gladare, piggare, som en ny människa. Nu är det verkligen dags att komma tillbaka till rutinerna. Och ja, jag har träningsvärk all over i dag. Under veckan blir det jumping, zumba och så strong då. Att hitta träningsformer man älskar underlättar för att träningen verkligen ska bli av.

Inga kommentarer: