4 juli 2017

Varvar ner

Tredje semesterveckan är inledd och John har två dagar med två olika kompisar. Eftersom de leker här hemma hos oss ger det mig massa tid till "annat". Jag städar upp lite varvat med bokläsning på altanen. Dagen går i en lugn nedvarvningslunk och jag njuter av att lyssna på barnens lekar.

Mornarna har jag börjat med en promenad med Jack innan Calle åker till jobbet. Jag, hunden, naturen och en pod. Semestermåndagar är min zumbakväll. I går zumbade vi samtidigt som naturen blixtrade och regnade i fönstret bakom oss, ett smått fantastiskt skådespel tillsammans med endorfinerna.
När man har semester måste man fika minst en gång varje dag. När min energi återvänder får jag som vanligt lust till annat, som att baka tillexempel. Fotbollsspelning med en kompis innan vi fick springa hem genom spöregnet är också sommarlov! I morgon går även Calle på semester. Jag varvar ner.

Inga kommentarer: