16 juli 2017

Regn är vilsamt

I dag har det verkligen spöregnat. Sådär så man förundrat tittar ut genom fönstret med jämna mellanrum och utbrister: Herregud vad det regnar. Så var det i dag och det var ganska vilsamt. Gräsmattan behövde definitivt regnet, den börjar bli gul och torr nu. Vi verkar ha behövt det också för vi stannade inne och gjorde lugna saker tillsammans. John och jag tog fram alla sparade toapappersrullar och pysslade hela förmiddagen samt en bit in på eftermiddagen också. Jag hade en del inspirationsbilder sparade på datorn som John valde fritt från. Vi skapade allt han ville och det blev:

En rymdraket
 En drak-krokodil
 Samt två racerbilar

Jag är väldigt nöjd med våra skapelser. De blev ju så fina samt att det var hejdundrandes roligt att göra dem tillsammans med John. Roliga att leka med var de visst också.

Resten av dagen tog vi det väldigt lugnt. Läste bok, tittade på i-pad, lekte med bilbanor och gick faktiskt ut en sväng på eftermiddagen när det lugnat sig lite för att plaska i alla vattenpölar. Å vad det luktar gott när det har regnat.
På kvällen slet jag hårt på veckans strong-pass och när jag kom ut därifrån sken solen igen. Så när Calle lade John gick jag en sväng med Jack i skogen. Hemma hade sniglarna i princip tagit över gräsmattan så med en pod som sällskap tog jag mig an att klippa dem alla. Vilket resulterade i en rejält överansträngd arm. När Calle och jag senare skulle äta kex och ost kunde jag knappt hålla i kexet för att armen var så trött och nästan skakade av osten. Dessutom har sniglarna försökt äta upp alla jordgubbar. Fy vad jag avskyr sniglar. På den här datorn kan jag inte ens visa HUR mycket med ett utropstecken eftersom John hällt vatten i tangentbodet så siffrorna inte funkar och därmet inte heller symbolerna. Grrr....Jaja, förutom sniglarna var det perfekt med regn idag.

Inga kommentarer: