2 juli 2017

Lugna lunken

Lite såhär har det varit i dag. Vi gick i pyjamas fram till 11-tiden. Då masade jag mig ut på en promenad med Jack. Lugnt tempo med pod i öronen. Himla skönt!

 Jag har varit sjukt trött och kände att jag behövde en dag i soffan. Det är nog inte förrän nu den riktiga nedvarvningen från jobbet har börjat sätta in. Brukar vanligtvis ta en två-tre veckor att gå ner i varv på semestern tycker jag. Kände mig yr och illamående större delen av dagen så placerade rumpan i soffan och stannade där. Jag har plöjt igenom Resident Evil-filmerna med början i går kväll och det var nog en nivå som passade min hjärna ganska bra. Trots det orkade jag inte riktigt hänga med i de mörkaste fight scenerna, hjärnan orkade inte sortera alla fakta helt enkelt.

När John och Calle var och handlade hade John köpt med en blomma hem till mig eftersom jag varit så grinig, inte mot honom men mot pappa, och med hjälp av blomman skulle jag bli glad igen. Ja, jag kan nog erkänna att han hade rätt där. Och naturligtvis blev jag jätteglad för en såhär liten söt blomma.
Jag känner mig nästan som mig själv igen nu till kvällen så det var nog verkligen behövligt med en ordentlig vilodag.

Inga kommentarer: