31 juli 2017

En drömdag

I torsdag var en av semesterns bästa dagar. Om man frågar mig alltså. Jag, Calle och John åkte till Glaskogen utanför Arvika och uppfyllde en liten dröm jag haft i närmare ett år, nämligen att paddla kanot. Att jag dessutom fick med mig min familj på ett naturäventyr var också något jag drömt om. John börjar bli nog stor för lite mer äventyrliga utflykter nu och det är jätteroligt!

Vi hyrde en kanot över en dag, som är sex timmar, men var ute i närmre tre. Naturen var helt fantastiskt storslagen. Vattnet, skogen, allt! Vi gick i land två gånger, en gång för att äta lunch och en gång för att fika. Och vila armarna. Det var otroligt tungt att paddla men jag tycker ändå att vi klarade det bra. John tröttnade en stund mitt i men för övrigt tyckte jag att han också var med på noterna riktigt bra. Det är svårt att sitta still och bara njuta för en som nästan är sex år och som har massor med myror i benen.

När vi var hemma igen svirade jag om för att möta upp dessa två fantastiska på stan.
 
Vi käkade indiskt och bytte sedan restaurang till efterrätten. En fantastisk dag rundades av med en mysig kväll.
När jag skriver detta gör Calle sin första jobbdag efter semestern och jag och John ska dra på lite egna äventyr. Vi ska ta buss och sedan tåg till Stockholm för att hälsa på min lillasyster några dagar. I Stockholm blir det sedan tunnelbana och John är väldigt peppad över att få åka tre olika färdmedel på en och samma dag. Själv har man ju mer än en och en halv veckas semester kvar.


Inga kommentarer: