26 juli 2017

Effektiv?

Känns som vi hunnit med mycket den här dagen. Vaknade halv 8 och åt frukost lugnt, gjorde oss iordning, duschade barnet. Halv 10 hade jag tid hos frisören och Calle och John åkte in till stan för att fixa massa ärenden. På mindre än 30 min var jag klar med håret (ÄLSKAR snabba frisörer som inte babblar en massa) och cyklade förbi Coop och handlade. Hemma igen gick jag och Jack 50 min promenad och jag grävde färdigt på framsidan där vi ska sätta häck, åt lunch, plockade undan lite och gjorde en kladdkaka.

Strax före två kom min barndomskompis Jessica med familj och strax efter det kom John och Calle hem. De sistnämnda tyvärr utan häckplantorna eftersom plantorna varit nästan slut. John var väldigt blyg i börjanför besökarna men snart lekte han och Liv som de aldrig gjort annat. Vi vuxna fikade och tölade.

När Sunnefölket åkt hem på eftermiddagen grillade vi och efter maten tog hela familjen inklusive hund en cykeltur. Vi tittade in på Johns nya skola och lekte i lekparker. Cyklade hem och tränade Jack en stund. Provade vårt nya "läggningstänk" kring vår tonåring 6-åring. Det måste ha funkat för läggningen var nästan helt tjafsfri. Like på den. Like på hela dagen.

Inga kommentarer: