15 juli 2017

Bygga ut och hänga ute

Den senaste veckan har vi hunnit med lite allt möjligt. Min syster stannade kvar hela veckan, istället för att åka hem till Stockholm, efter vår flottfärd. Jag var helt slut på tisdagen och vilade, läste och bakade bröd medan hon var in till stan och träffade vänner. Calles föräldrar kom också och har varit här hela veckan för att hjälpa oss bygga ett förråd på sidan av garaget.
 På onsdagen tog jag och syster med oss en karta över Mölnbacka och friska forshaga-stolpar och begav oss ut för att upptäcka detta nya område i vår kommun. Det var väldigt vackert där och det var härligt med en eftermiddag i så fin miljö. Jack rullade sig såklart i bajs och fick bada lite mot sin vilja.
 På torsdagen hann vi med en tur till tippen och ett dopp i vår närmaste sjö innan jag och syster mötte upp mamma i Sunne för årets teaterbesök på berättarladan i Rottneros. I år var det Charlotte Löwensköld som var årets föreställning och det var fantastiskt som vanligt. Vi hade, vår vana trogen, matbiljett och vi fick en fantastisk potatissallad med kyckling och älgkorv i pausen.


I går, fredag, höll vi tummarna för att dagen skulle bjuda på vackert väder och så tog syrran och jag med oss John till Sunne sommarland, eller vattenland som vi fortfarande kallar det. Vi var där prick hela dagen och vi hann med massor av bad och kanor. John åkte mammut för första gången. En av de stora kanorna där man sitter i en rund gummibåt medan man färdas neråt, först i mörker och genom flera vattenfall. John var helt överlycklig och tyckte det var roligare än alla berg- och dalbanor han någonsin provat.

På kvällen tog vi med mamma till Diner 45 och åt goda hamburgare. John och jag grundade med milkshakes. Mums. Hemma igen var både jag och John väldigt trötta och dönade av väldigt snabbt.

I dag är det lördag och förrådet står färdigt, svärföräldrarna har åkt hem till sitt och systern spenderar en dag hos mamma innan hon också drar hemåt. I morgon börjar mitt jobb med förrådet, målandet. Något jag tycker är rätt roligt faktiskt. I dag har vi haft en ordentlig vilodag. John och jag har tittat på tv större delen av dagen och till kvällen äter vi pizza, godis och jordgubbar. Finfin vecka detta med.

Inga kommentarer: