22 juli 2017

Baddagar

Jag tycker sommaren har varit jättefin men nu när värmen slog till förra veckan satsar vi verkligen på att hänga på stranden och bada så mycket det bara går! Det finns inget mer somrigt än att bada i en sjö och ha picknick på stranden. John har lärt sig (av mig) att det är väldigt trevligt att ha en bok med sig och ligga på handduken och läsa mellan doppen.

Häromdagen fick vi till och med ta ett andra bad efter middagen på kvällen eftersom det var så varmt och härligt. John trodde vi skojade först när vi sa att vi skulle åka och bada igen. Det var lite smått lyriskt med detta kvällsbad.


Vi har även hunnit vara hemma på middag hos Mia och Johan. Mycket trevligt. I går drog jag i väg på en begravning i Västerås eftersom min faster gått bort i sommar. Sorgligt men ändå roligt att träffa alla kusiner och släkt som man ser allt för sällan. Just på grund av det ställde vi in en planerad resa till Tusenfryd som skulle skett i dag. Jag pallade bara inte med två längre bilturer på två dagar. Dessutom blev det mycket mer jobbigt rent känslomässigt än vad jag trodde på begravningen så jag skulle aldrig ha orkat. Så istället har John en kompis här på den första översovningen någonsin. Vi får väl se när de somnar. Klockan är strax efter tio och de har pratat om leoparder och giraffer, nu berättar de visst roliga historier för varandra. Man minns ju själv sina övernattningar hos kompisar, det blev ju aldrig till att somna tidigt direkt men å vad mysigt det var att ligga bredvid varandra i sängen och prata.

Inga kommentarer: