4 juni 2017

Statistik: 96/100

Wow! Vad roligt det var i går på zumbamasterclassen i Kristinehamn! Izabela, som kom från Polen, var en jätteduktig instruktör med underbar musik och fantastiskt rolig koreografi. Rolig men lätt att följa. Energin var i topp under hela passet och endorfinerna flödade. En perfekt kväll som var precis vad jag behövde! Såklart kan man snart läsa mer om detta på: mammorpavift.wordpress.com. Som vanligt när mammorna är på vift alltså!

Den här söndagen hade vi planerat att åka till min mamma efter lunch. Innan dess drog jag med familjen på promenad och stolpjakt i trollskogen. Vi hittade 2 stolpar och mitt (vårt) resultat är som följer. Jag har alltså hittat 48 av 142 stolpar vilket ser lite ut men något jag är mycket nöjd med då jag bara letat på 2 av 4 kartor än så länge.

John ville så himla gärna sova över hos sin mormor så då ringde vi väl och frågade om det funkade. När det gjorde det packade John en väska och var mer än exalterad. Det är så roligt att han tycker att sova över hos mormor eller farmor och farfar är ett av de största äventyren. Vi umgicks en del tillsammans hos mamma först. Vi fick köttgryta på älgkött till middag, något av det bästa jag vet! Vid sjutiden lämnade vi John ensam med sin mormor (något han var mycket nöjd med) och åkte hem. Jag behövde komma ut så trots att det regnade bestämde jag mig för att beta av lite på cykelutmaningen. Regnet gjorde att det luktade fantastiskt i naturen så det gjorde ingenting att jag blev lite blöt, jag hade trots allt regnkläder på. En och en halv mil blev det ikväll och jag har nu betat av 18 mil av 30. Det går framåt.

Resten av kvällen tänkte jag spendera med några avsnitt av Orange is the new black.(Spoiler) Efter snart 3 säsonger har jag inte alls tröttnat utan älskar hur Piper blir allt mer ond.

Inga kommentarer: