26 juni 2017

Ny vecka, nya utmaningar

Så börjar en ny vecka på sommarlovet. Efter midsommaraftonen hade vi en väldigt lugn helg där jag snodde till mig många lässtunder. Jag försöker läsa varje dag eftersom det är något jag verkligen älskar men som det lämnas väldigt lite tid och utrymme åt när vardagen är i rullning. I går var vi en sväng in till stan. Åt på Pizza Hut och köpte sovsäck till John. Jag vill gärna involvera honom i mitt vandringsliv så vi ska träna på att sova i vårt tält i trädgården nu under lovet och det är roligare om man ordentliga grejer. I går var det full storm så vi hoppade sovandet ute iden natten, i dag regnar det en del men att sova i tält när det regnar är bara mysigt. John älskade sovsäcken i alla fall och låg invirad i den hela kvällen. Han ville gärna sova i den i natt i sin säng också men insåg ganska snabbt att det skulle bli alldelse för varmt. Vi håller tummarna för en natt ute den natt vi har framför oss nu.

Denna måndag har vi i alla fall aktiverat oss en hel del. Vi tog en promenad med Jack över sommaräng och i skog i förmiddags.

Efter lunch cyklade vi till glasskiosken och köpte kulglass. Ett annat av mina projekt den här sommaren är att få John att träna bort stödhjulen. Han är inte så intresserad av att cykla själv fram och tillbaka på gatan, för att träna på att hitta balansen med stödjhulen lite upphöjda, däremot cyklar han gärna om man gör det tillsammans med honom och har ett mål. Det funkar fint att stanna då och då för att fylla på pokémon-bollar och till sist ett längre stopp för glass. I dag fick vi ihop hela 4 km på cykel, det tycker jag var bra gjort av honom.

Vi hann även med en tur in på Röda korsets loppis. Jag köpte en hel hög med bra böcker. Inte mindre än TVÅ titlar av min favoritförfatter, Majgull Axelsson. Ser fram emot att läsa dem i ett tält under sommaren. Kanske. John köpte en hög Kalle Anka- och bilartidningar. De kostade bara en krona så att fick köpa de han ville. En mjukisspindel följde också med hem!

På eftermiddagen är vi lite slöa och ligger och läser/titar på tv. Tänkte aktivera hunden en stund samt åka in till stan för Zumbamåndag! Plus en natt i ett tält! Kanske. Sommarlovet fortsätter att leverera!

Inga kommentarer: