15 juni 2017

Några dagar i en vecka

 
 Jo då, direkt blogg 100 var slut så tappade jag orken att blogga varje dag. Jag kommer typ på att jag inte bloggat under dagen när klockan är runt tio på kvällen och då är det för sent och orken är inte där.

Jag har några dagar att kompa för det här läsåret och eftersom jag hade möten inplanerade alla andra dagar var det tisdagen som gick att kompa i sin helhet. John och jag ägnade den dagen åt att leta pokémon, ta det lugn och åka till skateparken för att åka kickboard med tillhörande glasspaus. John var mäkta stolt över att kunna åka på bara ett endaste ben. En mysig försmak av sommaren.

Vädret har varit minst sagt opålitlig. John har blivit en mästerfotograf och det finns många roliga och oväntade bilder i min telefon nu. Här på mig som kör bil i störtregn.

Kvällarna har däremot varit väldigt fina. Det är fantastiskt att gå sin favoritpromenadrunda i kvällssol medan lupiner och hundkex blommar överallt runtomkring. Jag var smått lyrisk igår när jag tog det här kortet. Vackerheten går inte att dokumentera korrekt via ett mobilfoto.

Johns utflykt med förskolan i går var en mindre succé tror jag. Hela skaran åkte buss med värmlandstrafik OCH sedan åkte de stadsbuss också, bara det. John ville inte berätta så mycket när han kom hem men jag förstod att de gjorde det mesta man kunde göra i parken och hade helkul. Det var en lycklig, underbart leksmutsigt och mycket trött John jag hämtade vid bussen. I dag hade pedagogerna framkallat ett superfint kort på barnen som det tagit inne på Naturrum. Alla barnen fick varsitt exemplar. Vilket minne alltså. Så söta i sina små västar, jag blev nästan lite röd.

Själv har jag varit på ett "hemligt möte", schhhh och haft en peppande planeringsdag inför höstterminen. I morgon gör John sin allra sista dag på förskolan, för alltid (kan knappt förstå det) och jag jobbar sista dagen innan semestern. Jag ser verkligen fram emot semester.

 

Inga kommentarer: