27 juni 2017

Johns första tältnatt

Johns första tältning i trädgården avlöpte utan några problem. För honom. Han var väldigt exalterad och tyckte det var oerhört spännande det här med att sova i tält. Vi läste saga som vanligt och lyssnade på en Alfons saga via spotify på min telefon. Innan han somnade strax efter tio sa han att han gärna ville sova i skogen nästa gång. Sedan sov han utan att vakna fram till sju på morgonen. En lyckad första tältning.

Jag däremot, fick knappt en blund i ögonen. Jag tyckte det var en bra träning för mig att tälta med John i trädgården på grund av att jag alltid sover dåligt i tält. Eller ute kanske man ska säga då jag bara sovit i tält en gång i vuxen ålder. Den förra gången sov jag ändå bra mellan 2 och 8 vilket är helt okej. I natt, jag vet inte vad som hände men jag frös oerhört mycket på morgonkvisten. Det var bara tio grader ute och blåste väldigt mycket. Vid 4-snåret gick jag in och tog på mig två tröjor till och ett par extra byxor. Sedan slumrade jag av och till fram till klockan sju då John vaknade och ville gå in och stanna inne. Jag var snabbt med på tåget och sov två timmar till, fortfarande med alla kläder på samt täckte, i min egen säng. Kände mig fortfarnade frusen när jag vaknade och får gåshud bara av att skriva om min kalla natt.

Nästa gång får jag minnas att ta på mer kläder från början eftersom sommarnätter kan vara väldigt kalla. Ändå härligt att det blev så lyckat för John. Inatt sover vi dock inne eftersom vi ska upp halv 6 i morgon och åka till samt tilbringa två dagar på Kolmården.

Inga kommentarer: