8 juni 2017

#blogg100 2017 - En resumé: 100/100

Då har jag gjort det, bloggat varje dag i 100 dagar. Jag är ganska nöjd med mig själv att jag lyckades. Inte för att mina inlägg gör någon skillnad för världen utanför att jag vet att det kommer vara roligt att gå tillbaka och titta på senare när jag glömt allt om det här året. För min blogg är egentligen mest ett tidsdokument. Jag hoppas John en dag ska läsa onläggen och tycka det är roligt och intressant att ha en så "gedigen" dokumentation om våra liv!

Hela utmaningen började i alla fall i mars och jag var då med i en feministisk utmaning som jag inte kom särskilt långt i. Dock var det några tankar som präntades ner och tog form.

Jag har babblat en hel del om min vardag och vad vi pysslar med på helger och sånt.

I mars babblade jag en del om yoga och var lite småfrälst i min nya upptäckt kunaliniyoga.

I mars blev även jag skamfrälst.

April började med magsjuka och hela månaden innehöll ganska mycket bacillusker faktiskt. Så till den grad att vi tröttnade på det och gick och tog prover på John till slut. Prover som visade inget alls som tur var.

Det hände tråkigheter i Stockholm som skakade om oss alla ganska rejält.

Och så skriver jag en del om de ensamkommande flyktingbarnen som Sverige behandlar som sopor just nu. Och om hur vi är många som inte står ut med detta.

Det blev väl vår till slut trots allt.

När det välbehövliga påsklovet kom fick vi först se mer snö än vi sett på hela vintern och sedan insåg jag att alla mina enrgidepåer var helt slut och det var jobbigt både fysiskt och psykiskt. Men jag lyssnade på kroppen och vilade massor.

Sedan blev det efterlängtat vandringsäsong och livet lekte igen.

Maj visade sig från sin kallaste sida men till slut kunde jag börja cykla till jobbet.

Vi köpte en ny bil och tog den för att åka och hälsa på tjocka släkten i Stockholm.

Jag sprang vårruset.

Till slut fick vi också känna på sommar och värmen.

Maj bjöd också på en del fester. Sommarfester på jobbet och förskolan. Tur jag har köpt många nya klänningar denna vår.

Juni började med världens mysigaste utflyktsdag med vänner.

Jag har ingen speciell plan för hur jag "går vidare". Kör nog på som vanligt och ska försöka fortsätta med "ett inlägg varje dag" hela sommaren.

Inga kommentarer: