23 maj 2017

Sommardag: 84/100

   Fast det inte ska vara inne förrän på måndag är jag redan nu färdig med alla mina betyg. Aja, de är inte så många men har ändå arbetat i samarbete med SO-läraren för att få flera elever att uppnå betyg E i religion och jobbat extra med sådant övriga i klassen betat av redan i sjuan och åttan men som mina elever inte hunnit med eftersom de kom till Sverige först i slutet av åttan och då mest ägnade sig åt att tillägna sig språket. I svenskan har vi mest jobbat med att nå mål som ännu ligger för långt borta. Svenskämnet är lite mer komplext i fråga att nå mål, de är inte bara att beta av då de kräver en hög språknivå så där får man vara nöjd ned att komma så långt som möjligt. Ändå har vi några elever som lyckats/hunnit/orkat klara ett svenskbetyg på cirka ett och ett halvt år i Sverige. Stolt över alla oavsett hur långt de har kommit för de har verkligen kämpat och varit enastående! Kommer sakna dem som går ur nian något ofantligt. MEN, skönt att vara klar och veta att jag inte kan göra mer för dem just nu, att betygen är bestämda och att jag kan börja varva ner och pusta ut nu.

Jag cyklade till och från jobbet både i dag och i går. På hemvägen var det en underbart stor sommarkänsla när jag cyklade i kortbyxor och t-shirt i ett underbart väder. Jag cyklade dessutom direkt till jumpingen som jag inte varit på under två veckor nu. Jag trodde jag skulle avlida men jag var mest pepp och glad (jobbigt såklart också). Löpning och cykling har sina tjusningar men jag älskar verkligen det där med pass. Musiken och peppen från instruktör och de som är runtomkring är svår att få till ensam.

  Efter jumpingen cyklade jag hem, duschade och pussade på barnet innan jag hoppade på cykeln för att möta 4 vänner på en pizzeria. Alla är vi i småbarnsålder och det krävs ofta för mycket planering för att orka/hinna med att åka in till stan för att ses. Därför samlas vi ibland runt en pizza och tjötar och det är jättemysigt. Bara för att ses. I dag kunde vi även sitta på uteserveringen i solen vilket var en humörhöjare bara det. Jag kan knappt vänta på sommarlov och allt roligt vi ska göra tillsammans med John (och utan honom ibland också faktiskt). Det pirrar i hela kroppen bara jag tänker på det!

Inga kommentarer: