1 maj 2017

Sköna maj: 62/100

Sköna maj välkommen! Vilken underbar start på maj vi fick i dag. Soligt och fint väder. Blå himmel och värme. Som vi har längtat och väntat. Vi hade en fantastiskt dag som började med att jag gick en promenad med Jack. Det är så härligt nu när allt står i startgroparna för att knoppa ut. Jag njuter verkligen av den här tiden!
Efter dessa tre kilometer hann jag sätta mig i hammocken och njuta av att äppelträden snart kommer att blomma. Det finns inget bättre än att sitta i en hammock och titta på blommor och fåglar, Gunga lite,

Årets första riktiga grillning fick vi till också, Det var fantastiskt gott, speciellt som jag var riktigt hungrig!

På eftermiddagen plockade vi fram krocket och boul och lekte trädgårdslekar. Krocket är verkligen barndom för mig. Jag och mina kompisar spelade krocket för jämnan när vi växte upp. Nu är det John som drar igång och gärna vill spela. Jag är inte sen att hänga på!
 Jag plockade fram Jacks gamla agilityhinder. Innan John föddes tränade jag mycket agility och var även på en och annan tävling. Nu var det många år sedan och jag har kört rallylydnad emellan. Jack hade dock inte glömt och tog till och med slalomet bättre än han någonsin gjort förr. Kan tänka mig att det är rallylydnaden som verkligen fått honom att förstå svängar och längre kombinationer.

John ville gärna försöka och det tog inte lång stund innan Jack läste av Johns rörelser och följde honom väldigt bra. Det var fantastiskt att se och vi hade jätteroligt! Jag hade glömt hur mycket jag älskar denna sport och att nu få uppleva den tillsammans med sitt barn ger dubbel lycka.
 Vid fem körde vi min lillasyster till tåget. Det var dags för henne att åka hem till Stockholm igen. Jag tog en springtur när jag kom hem och för första gången detta halvår kändes det bra att springa. Jag höll inte på att dö och, den sköna känslan som jag väntat på infann sig till slut. Jag anar att det varmare vädret gör sitt till också. Det är inte roligt att springa när det är svinkallt.
Nu är jag laddad för ännu en vecka med nationella prov och möten (nåja fyra dagar) och tänker runda av den med Netflix och helgens sista chips.
 

 

Inga kommentarer: