29 maj 2017

Sista måndagen med elever: 90/100

Nu går tiden fort. I dag var de faktiskt sista dagen med "riktiga" lektioner med eleverna. Enbart 7 skoldagar kvar för dem och mycket som bryter. Jag hade inga elever mina två sista lektioner så jag passade på att åka hem lite tidigare. Jag hämtade John mer än en timme tidigare mot vad jag brukar göra på måndagar, Jädrans vilken skillnad det är på att komma hem före fyra eller efter fem. Man hinner ju oändligt mycket mer, speciellt som det är veckans första dag och man är rätt pigg efter helgen.

John hann leka med grannens barn en bra stund innan vi åt mat. Efter maten diskade jag och tog reda på allt. Sedan gick Calle och jag tillsammans och tog gräskanterna med röjsåg, borstade och sopade upp allt skräp. Därefter städade jag i tvättstugan och har varit ut med Jack medan Calle lägger John. Sitta på altanen och njuta i kvällssolen hann jag också. Det var skönt faktiskt att hinna så mycket!

Nu sitter jag och väntar på att få äta mitt sista godis och se halva filmen Calle och jag hyrde igår. Inte vanligt att vi ser en film tillsammans! Vi har himla olika smak men nu hittade vi en om utomjordingar och science fiction kan gå hem hos oss båda. Eftersom vi inte orkade se färdigt igår blev den på två kvällar. Alltså räknar jag detta som månadens date x 2. Så kan en datenight alltså se ut. Gör något ni vanligtvis inte gör tillsammans. Hett tips! I vårt fall, se en film.

Inga kommentarer: