26 maj 2017

Saker vi gjorde idag: 87/100

Strålande dag i dag. Jag/vi har gjort dessa saker.
Börjat dagen med frukost utomhus! Det är så mycket love på den så jag vet inte! John älskar att få äta sin frukost framför datorn och youtube så det fick han göra.

Vi har fikat både en och tre gånger ute på altanen. Melon, rabarbersaft, kaffe, chokladbollar, rabarberpaj. Här är pausen jag tog mitt i gräsklippningen dokumenterad. John satt på altanen och lekte med lego under tiden jag klippte. Känslan i det är också fantastisk!
 
Mamma kom strax innan lunch och hängde med oss. Hon bjöd på pizza och så tog vi en tur till aborrtjärn. Jag och John badade. Halvkallt men okej. Vi lekte med badbollar och byggde sandslott. Min dröm inför sommaren.
 
Jag hann ligga lite i hammocken och insåg att jag blev ganska solkysst i dag. Eller röd.
 
Vi grillade till kvällen. Å! Riktigt varma sommarkvällar när dagen börjar ta slut och skuggluften ligger mot solvarm hud. Lite röd om nästippen får man äntligen frysa lite.

Krocket och boccia spelades. Jag köpte lite mer blommor i Forshaga. Se vilka stora fina perlagoner! Och de där svarta och gula penseerna har jag aldrig sett förr. Väldigt fina!

John somnade som en stock vid nio, jag såg en urdålig skräckfilm. Borde ha anat oråd när den var på Netflix samt att Lindsay Lohan var huvudrollen. Aja, ska ladda för i morgon. Vandringsdag och vi ska "ta" en svår led på 1.7 mil. Hoppas jag överlever. God natt!

Inga kommentarer: