3 maj 2017

På hjul eller utan: 64/100

När väl solen och våren kommer vill jag vara ute hela tiden. Förra året cyklade jag massor eftersom deltog i ica-klassikern, vilket innebar att jag skulle cykla 30 mil på typ 9 veckor. I år hade jag inte tänkt vara med eftersom jag tyckte det slutade så snörpligt utan snö så jag inte kunde genomföra skidmomentet (9 mil). Dock fick man visst automatiskt och gratis en uppdatering på ett år när man inte slutförde förra året. Så jag kör väl igen då! 30 mil på cykel innan juli. Det klarar jag! Hade ändå tänkt börja cykla till jobbet några dagar i veckan från och med i morgon, dit är det 2 mil tur och retur. Heja mig!

Så springer jag på onsdagmorgnar innan jobbet och en dag till i veckan helst. För snart är det vårruset och då ska man ju vara i form. Det är dock inte bra träningen som är källa till glädje med mina onsdagar. Nej, det är så härligt att komma ut i skogen direkt på morgonen. Speciellt nu när solen skiner och allt knoppas! Ger liksom en rusig känsla hela dagen.
Planerade dessutom in vandringar för både maj och juni alldeles nyss och det känns så fantastiskt roligt! Nästa tur blir på 17 km. En heldag! Jag längtar!

Inga kommentarer: