25 maj 2017

Ett inlägg till samma dag!!

Jo då, dagen blev så himla fin som jag hoppades på. Trots att jag var trött och sliten sedan sommarfesten, veckan, livet så tog jag mig i kragen framåt 11 och fick med hela familjen ut på stolpjakt. Vi jagade dessa pinnar på andra sidan byn mot vad vi bor på så området är inte så känt för oss. Detta är det bästa med att leta stolpar i Friska Forshaga-jakten eftersom kartorna leder en till ställen man annars aldrig skulle besökt. Det är vackert vid Klarälven. På denna älv ska vi åka flotte i sommar! So far har jag/vi plockat 35 stolpar totalt.
 Vi hittade en ny och rolig lekpark vi aldrig skulle besökt eller ens hittat till utan kartan.
 Efter dessa fem stolpar var vi mer än redo för lunch. Efter intagen energi åkte vi in till stan. John fick nya sommarskor och vi redskap till trädgården samt nya krukor och blommor till altanen. Solen sken och stekte när vi kom hem igen så jag passade på att fixa alla krukor medan John lekte med grannbarnet.
Calle grillade till kvällen medan jag bidrog med mangosalsa. Hur gott är det inte med mango och koriander tillsammans! Nu är det kväll och jag längtar verkligen till soffan, en bra skräckrulle och chips.

Inga kommentarer: