4 maj 2017

Fascinerande! : 65/100

Jag tycker det är så himla fascinerande med människor som planerar sin klädstil. Bara, "såhär ska jag se ut i sommar" eller har en genomtänkt plan på hur vad de vill ha på sig till vardags. Jag bara: "Oj, den tröjan gillar jag" eller "snygg kjol". Jag har inte en tanke på att den där delen ska matcha med något. I går morse ville jag så gärna ha ett par sommarbyxor på mig men trots att jag letade igenom hela garderoben hittade jag inget matchande. Eller, när man planerar ett helt rum innan det ska renoveras! Typ ner till minsta vas! Fascinerande! Jag är lika där, köper en sak och en sak som jag gillar, sedan får det passa ihop vare sig det vill eller inte. Har inte en enda genomtänkt plan med vår inredning och det är en salig blandning av allt från Ikea till hyllor från 60-talet eller arvegods från gammelfarmor. Jag trivs i det! Och jag hatar att planera, speciellt när det kommer till renoveringar och inredning. Usch!

Aja, såhär såg det i alla fall ut när jag cyklade till och från jobbet i dag. 2 mil! Härligt och jobbigt var det eftersom jag fick motvind stora sträckor både dit och hem. Sedan hämtade jag John som fick gå hem med mig för ovanlighetens skull. Det var verkligen en fantastiskt promenad och han berättade för mig om att han skulle bli uppfinnare när han blev stor och allt han skulle uppfinna då. Å vad jag njöt!

4 kommentarer:

Chaly Engel sa...

Det lät som en underbar promenad hem! Önskar ibland att vi bodde närmare skolan.

Emma sa...

Den var fantastisk! Ett väldigt fint minne.

Johanni Larjanko sa...

Ingen dålig utfärd det där... Om att planera eller inte. Jag misstänker att vissa njuter av planerandet, det är en del av själva processen. De är nog också sådana som planerar sina kommande resor lika noggrant. Kanske finns det en rädsla ibland i botten, för att tappa kontrollen, för att vara på öppet vatten. Om du inte har ett tvingande behov att matcha alla kläderna låter det ju också rätt skönt! Att inte ta stress.

Emma sa...

Absolut! Jag har ju vänner som planerar noga och saker blir jättebra eller jättefint! Det bästa som finns är att resa med vänner som älskar att planera , då slipper jag!