2 maj 2017

En vardag: 63/100

Fasiken. Det är inte alls dumt med cirka 20 grader ute och helt somrigt! Även om man suttit inne halva dagen med nationella prov och den andra halvan också inne eftersom man trots allt är lärare på högstadiet. Men, cafeterian har börjat sälja glass efter lunch nu så då åt jag en sådan åtminstone. Lagade supergod pasta med räksås hemmavid som jag naturligtvis åt allt för mycket och jag är helt proppmätt fortfarande. John tränade Jack igen. Jag älskar se dem sammarbeta och John springa med skratt och håret flygandes. Jag var på ett jumpingpass och cyklade sedan hem genom sommareftermiddagen. Försöker nu läsa inför kurs i morgon samt jobba men slösade istället 20 minuter på att leta efter dokument som visade sig ligga där det borde ligga. Aja. Nu går jag och lägger mig istället.

2 kommentarer:

Gunnar Fägersten Novik sa...

Värme och en vårlig glass, fungerar? Jobbar själv på med sista rensningen av huset vi just flyttat från, så det är svettigt. Men en glass på den gamla verandan blev det allt.

Emma sa...

Värme och glass fungerar alltid! :-)