5 maj 2017

Annorlunda dag: 66/100

I morse var John sjuk igen. Feber. Kräkningar. Som vanligt. Vi bestämde att Calle skulle vara hemma till lunch och sedan skulle vi bytas av. Jag började cykla till jobbet men fick vända efter 5 minuter då jag glömt superviktiga papper som jag var tvungen att ha till ett möte. Sedan var det ingen idé att börja om så jag duschade snabbt och hastade till jobbet.

Hade en intensiv förmiddag då jag först blev intervjuad av en lärarstudent som skulle skriva examensarbete samt två möten kring elever. Klart 12 och klockan 1 hade vi fått läkartid på vc eftersom vi tyckte det var bäst att ta några prover på John när han nu varit så mycket sjuk den här våren. Stressade.

På vc sa läkaren efter en koll att det troligtvis var ett virus men att vi kunde ta prover om vi ville. Det kändes skönt att ha gjort det så vi gjorde det. John var fortfarande ganska sliten då. Det visade sig att det behövdes ta så mycket blod att de skulle ta i armvecket, något som John aldrig gjort och som vi är lite rädda för i vår familj eftersom Calle har så stora trauman efter blodprov som liten (vet ej varför riktigt) så han får panikattacker vid varje försök. Det vill man ju inte överföra till sitt barn. Vilket också är anledningen till att det alltid är jag som följer med John på läkarbesök.

Anyway, jag avböjde emla eftersom jag inte orkade sitta och vänta en timme med sjukt barn på att det skulle börja verka. Sjuksköterskorna tyckte nog jag var lite väl modig och bara: "Det är ditt val" och kallad på en kollega för att hålla i Johns arm. MEN John rörde sig inte alls och var bara ledsen över att bandet satt så hårt. Sticket reagerade han inte på och var hur duktig som helst medan de fyllde två mindre rör. Personalen blev mäkta imponerad och som mamma väldigt stolt såklart. John fick en bil för att han var så duktig av dem och lego av oss. Sedan åkte vi hem och vilade resten av eftermiddagen båda två. Det behövde vi båda två.

John blev bättre framåt eftermiddagen och nu hoppas vi på att det håller i sig så vi kan hitta på något i helgen.

Inga kommentarer: