10 april 2017

Yoga för kropp och själ: 41/100

Det var riktigt skönt att vara tillbaka på jobbet i dag igen. Rutiner, mina vänner. Det är allt! På måndagar yogar jag ju just nu och efter dagens pass blev jag direkt av med de spänningar i axlarna jag kom dit med. På den yogan jag går på nu, kundaliniyoga, har jag tidigare berättat om att det ingår en del mantran som jag förvånande nog gillade väldigt mycket. Den här gången lyssnade vi, eller deltog i, ett nytt mantra med musik till. Jag valde att inte "sjunga" med men eftersom kundaliniyoga går ut på att fokusera inåt väldigt mycket hjälpte mantrat mig att göra just det. Efter en stund var det som att en värme spred sig i hela min kropp och tårar bara välde upp i ögonen. Hade jag varit ensam hade jag säkert börjat snyfta. Jag vet inte vad det var men det var nästan som en befriande känsla. Jag har läst att just kundaliniyoga kan väcka mycket känslor och att man ska ge akt på det. Den här gången frigjordes absolut något inom mig. Jag hoppas den här kursen har en fortsättning sedan eftersom jag känner hur bra yoga är för min kropp och mitt sinne.

Förutom det ger yoga också kroppen styrka och smidighet. Jag älskar ju yoga och tycker den gör mycket för både mitt kropp och mitt sinne. Jag dras med lite negativa tankar nu tycker jag och det är en av anledningar till att jag har bestämt mig för att gå upp 30 minuter tidigare varje morgon för att kunna börja dagen med ett litet yogapass. På youtube gillar jag "Yoga with Adriene". Har tidigare påbörjat hennes "30 days of yoga" men då jag bara kom halvvägs sist kör jag dem från början igen. Passen är mellan 20 och 30 minuter och passar därför utmärkt att utföra innan jobbet. Bättre start på dagen får man inte


Inga kommentarer: