26 april 2017

Snö, insomnia och vab: 57/100

Jag avskyr det här med sömn! Ibland är det så komplicerat. Natt till tisdag somnade jag väl 11 och vaknade 2. Vid halv 5 gav jag upp och gick upp. Ångestkänslan det kan skapa att ligga där i sängen. Jag förstår inte. Ute hade det snöat. Igen. Jag gjorde yoga och laddade för jobbdag.

Natten till i dag la jag mig i annat rum än tillsammans med min man eftersom ett stort problem är att han snarkar så. Det var himmelskt! Jag somnade vid halv 10 och sov som knockad till 6. Det konstiga är att jag alltid blir som tröttast en dag efter att jag sovit dåligt. Det är som att dagen direkt efter går bra men sedan kommer det ikapp en när man sover bra igen.
Jag fick fint sällskap i sängen även om det inte var den bästa idén för då ville jag absolut inte gå upp.
Till slut gjorde jag ändå just det och yoga 15 minuter. På onsdagmornar har jag numera skapat utrymme för friskvård så jag och Jack tog en löprunda innan jobbet. 4 km i intervaller och i SOL utan SNÖ. Så fantastisk start på dagen! 
 Finfin dag på jobbet och precis när jag avslutat mina lektioner ringde förskolan. John var sjuk. Igen. Han var superhes när jag hämtade honom och förkyld. Vabruari stannade visst hela den här våren för oss och jag försöker att inte stressa för allt jag är borta från jobbet nu.
Jag har i alla fall jobbat hemifrån hela eftermiddagen medan John vilat sig vid dator och tv.
Jag ska laga Pad Thai till middag (första gången, det blir spännande) och ser fram emot en lugn kväll och hoppas ingen annan blir smittad. Har ju så många planer för helgen. Tänker bort att jag också har lite ont i halsen.

4 kommentarer:

Madelen sa...

Åh. Mycket blir man varnad för som småbarnsförälder, men inget skrämmer mig så mycket som "vabruari"... Mina barn är små än så ingen har börjat på förskola än, så vi njuter av friska tider! För jag antar att vi får våran dos av sjukdomar också! Bläää! Hoppas han kryar på sig snart o kommer igen med full kraft!

livet på myra sa...

Har ni testat nåt för snarkningarna? Finns ju både spray och skena och Lars provade nån näsgrej också. Är ju skitjobbigt när man ligger bredvid någon som snarkar.
Kram

Emma sa...

Madelen: Det är lite olika från år till år det där hur det är. Vissa år är vi jättefriska. Andra år är vi bara sjuka hela tiden. Ja, de ska igenom mycket de små liven. En annan blir ju också smittad hela tiden. Tack!

Emma sa...

Livet på myra: Ja, vi har testat allt. Han har antagligen sömnapné och har varit till vårdcentralen, väntar på att remissen ska komma fram och att han ska bli kallad för utredning.
Kram