5 april 2017

Roa sig hemma: 36/100

Det lutar åt att det blir hela veckan hemma för oss. John kvittrar visserligen igen men har varken fått tillbaka ork eller aptit ännu. Han orkade knappt sitta vid köksbordet och spela spel förut så jag meddela jobbet om vab i morgon med. Avvaktar ännu med fredagen. För mig börjar det verkligen krypa i kroppen nu, speciellt som jag inte tränat eller gått några promenader heller denna vecka. Calle åkte dessutom till Frankfurt i morse och kommer hem på fredag så det kommer inte bli något av den varan alls den här veckan. Gissa om jag smider rörelse-planer för helgen. 

Annars försöker jag roa mig med att städa när John ser på tv. Funderade på att börja putsa fönster men orkade inte riktigt ta tag i det. Läste klart materialet till jobbet och blev oerhört sugen på att få testa det nya bedömningsstödet för nyanlända. Påbörjade en annan bok i mitt ämne jag länge velat läsa och har en bra skönlitterär bok som jag varvar med. Spelar lite spel och tv-spel med John (allt han orkar) och försöker truga i honom mat eller annat ätbart som inte är glass. Klappar på min nya väska och drömmer om våren och sommarens vandringar.

Hunden får gilla läget. Jag lovar honom långpromenader till helgen men han surar ändå ur ibland. Mutar med ett ben eller två.

Inga kommentarer: