2 april 2017

Planera och planera om: 33/100

Planera i all ära men det blir aldrig som man tänkt sig och allt det där. Hur gick det med planerna för helgen tro? Återblickar lite om hur jag tänkte inför helgen och hur det egentligen blev.

*Gå på den stora, årliga barnloppisen i Deje: Prioriterade jag helt bort eftersom Calle och John drog in till stan medan jag låg i soffan och tittade på Skam samt gick i skogen med Jack. Orkade inte trängas helt enkelt.

*Titta på sista säsongen av SKAM: Det gjorde jag! Å! Kom igen nu med nästa säsong!


*Bygga lego med John: Jo då, det har byggts mycket med lego i helgen eftersom John fick köpa lego för sparade pengar. Dock klarar han sig nästan helt själv så jag fick bara vara hjälpreda en stund och räcka honom delarna. Samt tända lampan.


*Gå till bibblan och låna fler detektivbyrå-böcker åt John: John ville åka till badhuset i Karlstad och han fick sin vilja igenom där. Så förmiddagen i dag spenderades därför på badhus och när vi var hemma igen hade bibblan stängt. Det var mycket roligare på badhuset ändå.

*Spela tv-spel med John: Japp! Både Donkey Kong och Super Mario Kart har vi spelat. Det var roligt eftersom det var ett tag sedan nu.


*Springa 5 km x 2: I går gick jag 8 km, det var härligt och fin startträning inför vandringssäsongen.
I dag sprang jag samt varvade med gång 4,5 km. Det var fruktansvärt. Har nog aldrig varit så jobbigt att springa tror jag. Antagligen för att det var kanonfint väder och jag hellre ville ligga kvar i hammocken och läsa. Plus att jag var trött i kroppen efter de 8 km och badhuset.
 
*Läsa färdigt saker till jobbet: Jag började men då började också John (som nyss somnat) att kaskadkräkas så det blev att planera om hela veckan och möta herr ångest över att alla kanske blir smittade. Jag blir hemma måndag tisdag i alla fall så jag hinner kanske läsa det där. Om jag inte börjar kräkas själv då.

*Äta räkor: Det fick bli söndagsmiddagen. Väldigt gott.

Bonus:
att det var så himla fint väder hela helgen så jag passade på att börja läsa en ny bok som jag gottade mig med i solen. Wow! För påfyllning av D-vitamin.
Bonus 2: Magsjuka. Inte så go avslutning på helgen men dubbelglad att vi ställde in Stockholmsresan.


Inga kommentarer: