15 april 2017

Påskafton: 46/100

Vovvens benont är mycket bättre i dag. Gick just en liten runda med honom och han haltade ingenting alls, är busig och rör sig som vanligt. Skönt. Man vet ju aldrig hur sånt där utvecklar sig med en lite äldre hund. Vår Jack fyller ändå tio i sommar.

Själv kände jag mig också väldigt gammal i morse. Orkade knappt upp ur sängen. Jag mådde som vanligt bättre efter yoga. I dag 20 minuter yoga och 10 minuter meditation. Det är helt sjukt hur yogan och andningen är som balsam för min själv. Samt att den gör gott för kroppen. Dessutom finns det hur mycket bra som helst på youtube så det är liksom bara att göra när man har tid eller verkligen behöver det. Förövrigt tar jag det lugnt med träning i dag eftersom jag har kört två Strong på raken. Träningsvärken!

Vädret skärpte till sig i dag och solen kom fram och värmde så nu är nästan all snö från igår borta. John tyckte nog det var trist eftersom han ville ut tidigt på förmiddagen och leka. Sällan han accepterar att vara ute själv annars men i dag var han det en längre stund. Rullade snöbollar och byggde på vår borg. Han har ju knappt sett snö i vinter så det var väl inte så konstigt att det blev väldigt roligt när det äntligen kom snö.

Annars har vi hunnit måla ägg i dag.

Och äta påsklunch. Påskmaten är förövrigt mycket bättre än julmaten, speciellt om man väljer bort skinka, sill och potatisgratäng. Jag är nog världens konstigaste människa som inte gillar potatisgratäng något vidare. Vi hade ändå en gratäng på bordet i dag som Calle och John åt av.
Påskharen gjorde ett besök hos oss också och John hittade ett ägg fyllt med godis. Smygig den där haren!
Som sagt, vårvädret visade sig idag igen så vi var ute några timmar på eftermiddagen. Spelade bandy och fotboll. Jag fick bryt på några nya fotbollsmål som John fick i påskpresent eftersom det var onödigt krångligt att montera ihop. Sedan fick jag feeling och letade fram mina gamla inlines. De har minst 15 år på nacken och det är MINST 10 år sedan jag sedan stod på dem senast. Jag mindes dock hur man gjorde och är precis lika rädd i backarna nu som då. Kul var det i alla fall och jag ska nog åka på Klarälvsbanan i sommar. Den är i alla fall fri från backar.
En fin, lugn dag tillsammans med vår lilla familj.

Inga kommentarer: