4 april 2017

Nu babblar han igen: 35/100

Finns det något jobbigare än att se sitt barn helt orkeslös och matt i sängen? John vaknade lite så i morse. Utan feber dock. Efter en kräkdag vet man ju att kroppen är totalt uttömd på allt så det bara att börja att fylla på. Lättare sagt än gjort till ett barn som säger att det har ont i magen och vägrar allt. Vi har i alla fall fått i honom mycket vatten och glass i dag. Han åt till och med lite spagetti till lunch och nu på eftermiddagen babblar ha igen. Det största kvittot på att allt börjar återgå till det normala igen. Orkar vara uppe men ligger gärna i sängen också. Påväg tillbaka i alla fall och det är det viktigaste.

Själv är jag fortfarande supersliten men masade mig ner till Ica för att hämta ut ett stort paket till mig själv från Outnorth. Jag har nämligen köpt en del saker inför sommarens tvådagarsvandringar. Uppblåsbar kudde och liggunderlag samt sovsäck har jag investerat i. Jag provlåg och jag är supernöjd med allt! Jag har sovit i sämre sängar!
Jag köpte även en större ryggsäck. Jag valde en från Osprey på 58 liter. Här har jag fyllt den med det ni ser på bilden ovan och då är den inte alls halvfull. Blir bra det när mat, kläder och annan utrustning ska med. Dessutom sitter den fantastiskt! Det märks verkligen skillnad mot den jag lånade under förra årets vandring. Tror det blir kanon och jag ser mycket fram emot sommarens turer. Kanske blir två med övernattning detta år om vädret tillåter. Längtar!

Inga kommentarer: