23 april 2017

När helgen ger mersmak av allt: 54/100

Nu är mitt påsklov slut och det är dags att jobba igen i morgon. Det känns både skönt och vemodigt. Jag var helt slut hela lovet så mycket tid gick åt till att vila vilket jag inte gillar egentligen men å andra sidan behövde jag det väl och kan nu återkomma till jobbet med förnyad styrka. Som vanligt känns det skönt att komma tillbaka till rutinerna igen efter en längre ledighet.

Helgen har varit fantastisk.
I går morse mötte jag upp med mina 3 stjärnor för årets första vandring. Jag älskar att vandringssäsongen har börjat igen. Vandra och vara i naturen är något av det bästa jag vet!
Den här gången åkte vi till Sävsjöleden som ligger strax utanför Grums i Värmland. En mycket fin led och jag fick massa energi efter den här turen. Man kommer att kunna läsa mer om detta på den blogg där Natasha och jag skriver om våra äventyr utan våra familjer: mammorpavift.wordpress.com
Christine var den fantastiska fotografen. Jack var såklart med och sprang som en tätting alla 8,4 km.
John och Calle hade haft en mysig dag tillsammans. På eftermiddagen lekte John med grannbarnet en stund och sedan var det myskväll med Talang.

Den här söndagen var jag bara tvungen att ge mig ut och leta några stolpar i Friska Forshaga eftersom kartorna släpptes igår. För den som inte vet vad det är kan man säga att det är en light-variant av orientering och att man letar pinnar med olika koder på utifrån olika kartor som släpps med jämna
mellanrum under en viss tidsperiod. Detta finns i flera kommuner runt om i Värmland i alla fall och är ett trevligt sätt att komma ut och röra på sig samt upptäcka delar i sitt närområde som man kanske inte besöker så ofta annars.

 Jack och jag tog cykeln och tog de pinnar som låg mest centralt. Efter 5 pinnar hade vi visst cyklat 6 km och Jack har varit helt slut efter den här superaktiva helgen.

Till lunch kom några vänner och grillade korv tillsammans med oss. Detta är en av Johns bästa kompisar och de lekte massor. Vi vuxna hade också trevligt och kunde till och med sitta ute i solen och äta våra korvar trots att det började hagla bara minuterna efter att vi hade bestämt oss för att gå in. En helg helt i min smak!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Vad härligt att vandra! Jag har faktiskt en vandringrunda här omkring jag med. Kanske skall ta och kolla upp den ordentligt! :)

Ha en fin dag!

Stella Scott sa...

Det låter som en underbar helt. Naturen är så läkande och ger så mycket energi och godhet till den som är beredd att ta emot. :-)

Emma sa...

Lisa: Ja jag älskar det! Tycker verkligen du ska kolla om du har en led nära. Hoppas den är superfin! :-)

Stella: Å sååå underbar. Jag håller med det, jag får så mycket tillbaka när jag befinner mig i naturen.