14 april 2017

Långfredag: 45/100

Jo, jag hade ju bestämt mig för att inte göra något idag i princip. Den känslan förstärktes verkligen när vi vaknade och det låg minst en decimeter snö utanför fönstret. Det är som ett skämt då det här är mer snö än vad vi haft på hela vinter. John var ju också rätt förkyld, som väntat, när han vaknade. Ja, en vecka var han ju frisk i alla fall.

Jack var ganska besviken på mig när jag tog fram yogamattan istället för hans koppel. Inte förstod han att jag var tvungen att jobba bort värk inte. Jag genomförde i alla fall ett pass på 40 minuter och kände mig genast mycket bättre. Därefter åkte vi och handlade all mat vi ska äta i påsk. Nästan. Och så godis såklart!
Till lunch åt vi våfflor och sötpotatissoppa med kokosmjölk. Det här är min absoluta favoritsoppa just nu och den blir extra god med majskorn som man rostar i stekpannan.
Efter lunchen kikade solen fram litegranna. Då tänkte vi att det var lika bra att gilla läget. Så vi plockade fram alla vinterkläder som jag just tvättat och hängt bort. Sedan hämtade vi pulkor och bob och gick ut på vår baksida. John och jag byggde snögubbe och rullade stora snöbollar till ett fort så vi kunde kasta snöbollar på Calle.
Vi hade väldigt roligt så det var extra tråkigt när Jack skadade tassen när han hoppade efter en boll. Han satte tassarna mot mig och tryckte ifrån som han gjort 1000 gånger förut. Men nu skrek han till och ville inte stödja på tassen. Han fick vila lite innan jag klämde och rörde benet. Han sa inte ett pip men fortsatte halta. Det kan inte vara någon större skala så jag hoppas att han mår bättre imorgon när han fått vila lite.

Inga kommentarer: