6 april 2017

Jag är positiv: 37/100

Jo, jag ser det! Ljuset i tunneln! John är markant bättre i dag även om han fortfarande inte är i full aptit, om man kan säga så. I morgon kväll kommer Calle hem och då kan jag gå ut lite. Börjar bli desperat efter rörelse faktiskt. Men man får inte vara dum. I tristessen föds kreativiteten säger man väl?

I dag har jag i alla fall så kreativt:
*städat tvättstugan, även dammsugit bakom torktumlaren och tvättmaskinen. Luddigt kan man säga att det var.

*Har börjat tvätta fönster och är klar med 4 insidor och 8 utsidor.
*Har dessutom börjat byta gardiner (hatarhatarhatarhatar) och har strukit två av fyra.

Allt det där ser jag bara som motion. Sedan kan man ju börja på andra saker som man inte hinner eller orkar göra annars. Som att:

*Läsa 100 sidor i en bok som heter Språkinriktad undervisning och som jag läst delar ur men länge velat läsa hela. Den är SKITbra! Satt faktiskt ute i solen en stund förut med den och en kaffekopp.
*Ta tag i alla foton som ska bli fotoböcker. Är nästan klar med boken för 2016.

Förutom detta har jag städat nästan hela huset (ja, inte bara i dag då utan utslaget på alla dagar som John klarat sig själv framför tv:n), tvättat alla filtar och mattor (vi har inte så många i och för sig) och tömt tvättkorgen på kläder dessutom.

Det kanske låter som att jag inte tar hand om mitt sjuka barn men ser ni, det hinner jag också. Vi har spelat spel, pysslat, byggt en järnväg. Det var i dag när han orkade vara uppe. Annars har jag legat bredvid honom massor för att han såklart vill ha sällskap när han är sjuk. Allt det andra gör jag emellan i små korta sjok.

Är hemma i morgon också. Har ju några fönster kvar. Och förrådet med alla vintergrejer som behöver gås igenom och tvättas, sorteras.

Oroa er inte för mig. Jag klarar mig.

Inga kommentarer: