20 mars 2017

Yogamåndag: 20/100

Jag hade en körig och stressig måndag där jag fick börja med att inse att jag strulat till programmet för morgondagens Rocka Sockorna rätt rejält. Tack gode gud för kollegor som ställer upp och läste biffen alltså. Hann väl stressa upp mig en del dock. Måndag är min längsta dag också så det gör väl att jag börjar veckan lite extra trött. Alla möten jag har haft med elever idag har (till skillnad från mötet med mig själv) väldigt positiva. 
Var rätt sliten när jag åkte hem och såg framemot kvällens yogapass något lite extra eftersom det brukar vara oerhört avslappnande och jag varje gång fått en lite känsla av att varje gång kunna gå in i mig själv och verkligen släppa alla tankar som rusar förbi hela tiden.

Den här yogan jag gör nu heter kundaliniyoga och sägs vara all yogas moder. Mycket i den går ut på att må bra inifrån. Övningarna är inte särskilt fysiska men fokuserar mycket på rygg och nacke. Vi använder mantran och mediterar en del. Har man inte använt mantra förut kan det kännas konstigt först men när man släpper taget och bara går in i det är det oerhört avkopplande. I dag, för mig, var det som en tyngd släppte ur bröstet och det var lätt som en fjäder där inne. Ibland känner jag mig som att jag inte är i rummet alls, nästan som jag sover fast jag är vaken.
Så skönt att börja veckan på det här sättet. Sätter tonen och hjälper mig att slappna av.
Till sist unnar jag mig också ett varmt bad.
Önskar er god sömn.

Inga kommentarer: