4 mars 2017

Tid för vänner: 4/100

Nu går vi snart in på upploppet av sportlovet. De senaste dagarna har vi haft det väldigt bra här hemma eftersom vi ända sedan i torsdag har umgåtts med fina vänner. Vänner som John har kunnat leka av sig med och vänner som jag har kunnat tjöta av mig med. I torsdags fick vi ta och städa lite innan alla dessa möten skulle ske. John var oerhört hjälpsam och ville gärna dammtorka sitt rum och sedan dammsög han större delen av huset också. På eftermiddagen kom sedan Mia med sina små busfrön Melvin och Oliver. Vi åt lite mellanmål i form av fruktsallad, avstyrde en trög start och sedan lekte barnen elefantjord på övervåningen medan Mia och jag fick prata ifred på nedervåningen. Mysigt!

På torsdagen kom 4 barn och 2 mammor på besök. Vi stekte pannkakor till alla barn till lunch. Eller Linda och Emelie stekte och jag sörvade de fem barnen som var väldigt tålmodiga med att de fick vänta lite på sin tur. Älskar som vanligt känslan med många barn till bords och den lilla "kollektiv"-känslan som uppstår med flera familjer under samma tak och alla hjälps åt. Sedan lekte barnen bra medan vi mammor fick sitta och prata. En härligt dag!

Och så var det lördag och på förmiddagen var vi in till stan för att beställa vår nya bil och handla lite nya kläder. På eftermiddagen kom våra grannar hit för tacokväll. John och Ebbe-lo leker bra ihop trots att det är två år mellan dem. En jättetrevlig eftermiddag och kväll där jag dessutom fick klämma och gosa med Clarry, 4 månade. Inte alls fel.

Känner att jag har fått mycket energi påfyllt av alla dessa vänner. Så härligt att kunna passa på att ses när vi är lediga lite extra.

Inga kommentarer: