26 mars 2017

Sol och zumba: 26/100

Och så blev det sommar. Närmare 17 grader och jacklöst. Man blir nästan som lite i chock när det där varma vädret plötsligt är här. Kan inte säga annat än att det är underbart!

Började dagen med lite arm-magträning. Vill har liiite mer muskler där men får aldrig till gymtid till det. Plus att gym är jättetråkigt. Så hemma får det bli. Jag har bara en fyrakiloare kettelbelle just nu men den räckte absolut för mina triceps.

Efter det fick jag med hela familjen ut på promenad. Verkligen mysigt och äntligen är John så stor att han orkar gå några kilometer. Snart ni är drömmen om dagsturer på fjällen verklighet.
Sedan satt jag på altanen ett tag, i solen, och drack svartvinbärssaft. Jag njöt verkligen innan jag köpte en sallad till lunch och åkte in till stan. Mötte upp med Natasha och Christine igen och anslöt till ett zumbaevent. 2,5 timme zumba med dessa instruktörer.
Gryyymt kul och svettig och jag köpte dessutom en ny, somrig zumbatopp. Wow! Vad mycket energi jag fyllde på alltså. Detta var zumba när det är som bäst. Läs mer på: mammorpavift.wordpress.com snart.
När jag kom hem var John hos grannen som precis hade fått en lekstuga. De hade pysslat en hel del och hade superkul. Eftersom vi känt grillukterna hela lördagskvällen fick vi också passa på i det fina vädret. Det var verkligen gott och sa ser fram emot många grillkvällar i sommar. 
Överlag lurade den här dagen på så mycket sommar. Något att komma ihåg när de snöblöta vindarna återigen viner över oss, den som inte tror på bakslag lever i förnekelse.
Den här helgen överlag. Helt fantastiskt! Nu har jag energi för alla in några veckor till.

Inga kommentarer: