30 mars 2017

Så kan det också bli: 30/100

Vi hade planerat att åka till Stockholm i helgen och hälsa på mina släktingar. Vi satt här hemma och funderade och kom på att vi nog inte varit där på snart två år. Jag blev verkligen chockad för jag trodde aldrig det var så längesedan. Var tar åren vägen? Nu kom vi då inte i väg denna gången heller eftersom John blev sjuk i dag och kräktes hela dagen och har feber. Han var piggare till kvällen men vi ställde ändå inte för det känns inte schysst att åka med nästan friskt barn, varken mot barnet eller de som kan bli smittade. Typiskt. Men vi bokar om och hoppas att det inte tar flera månader innan vi tre syskon kan alla samtidigt igen. 

När jag kom hem från jobbet var melon det enda John ville ha att äta så jag höll tummarna hårt när jag åkte och handlade. Melonsäsongen har ju inte riktigt dragit igång än. Jag hade dock tur och hittade en och kunde inte låta bli att köpa med några tyck-synd-om-presenter. En pysselbok och en legobil. John byggde ihop den hur fort som helst, visste knappt han kunde, och var superglad och kramade mig och tyckte jag var världens bästa mamma. Sedan lekte han med sin legobil hela kvällen. Det kallar jag ett lyckat köp!

Annars har det både snöat och regnat i dag. Hunden vägrar som vanligt gå ut då men jag glädjer mig åt att det kanske fyller på lite i det lågagrundvattnet.

Inga kommentarer: