27 mars 2017

Nu tittar jag också på Skam: 27/100

Jag tänkte väl kolla vad Skam egentligen handlar om. Kändes som man måste eftersom alla som ens tittar på ett enda avsnitt bara älskar. Så jag drog på i söndags. Och jag fick, helt seriöst, väldigt mycket ångest till att börja med. För det var som ett SMÄCK att kastas tillbaka till tonårstiden. Ångest över om ens vänner verkligen gillade en eller hellre umgicks med någon annan, osäkerheten kring killar och att bara vara tonåring. Jag vill aldrig aldrig vara tonåring igen och på många sätt är det den värsta perioden i mitt liv (är inte ensam om det antar jag). Efter fyra avsnitt ropade jag till Calle: "Jag har panik!" och han undrade vad som hade hänt! Nej, det var bara Skam som hade hänt.
Alla som någon gång varit en tonåring eller kommer ha en tonåring i sitt hus eller ens kommer prata med en tonåring måste titta på Skam. Ibland vill jag bara skrika "Sluta spela spel och säg bara det där rakt ut". Men så är det inte när man är tonåring. Självklart måste jag titta vidare och vet hur det går! Och självklart älskar jag Sana. Och Chris. Jag älskar Chris. Har kommit till halva säsong 1. Jag älskar girlpowern!


1 kommentar:

livet på myra sa...

Eller hur är det braa!! Jag har inte sett sista säsongen dock, har varit så många andra serier ett tag men snart så. Jag hade också ångest och ont i magen i början men det blir lite bättre. Jag känner också panik över om det är så här våra barn kommer ha det sen i högstadiet och gymnasiet..
Kram