25 mars 2017

När man släpper alla måsten: 25/100

Jag hade ju många skitbra planer för den här helgen. Egentligen en helg som går i jag-tecknet. Så jag bestämde mig redan igår. Jag släpper alla måsten. Tog inte med mig jobb hem, tänker inte städa eller känna mig tvungen att göra något. I stället började jag dagen med att ligga i sängen till cirka halv 9 medan Calle fixade frukosten. Efter frukost lämnade jag disken till Calle också och åkte in till stan för att träffa fina vänner och slappna av på realxavdelningen på Sundsta. Vi var där till öppning och sedan badade vi bubbelpool, låg på varma stenar och satt i solrum, var på aufussbastu och hällde kalla hinkar över oss. Åt lunch och pratade länge i utepoolen. Så fantastiskt, härlig förmiddag. Mina bästa brudar.
Var hemma runt tre och tog en springtur med Jack. Härligt! Det blev 3,5 kilometer och jag känner mig nöjd eftersom jag också kämpade mig igenom några backar. Sedan hade jag ingen som helst lust att sitta hemma hela kvällen eller laga tråktacos till middag igen. Så vi ringde Mezze i Karlstad och kollade om de hade bord, gjorde oss iordning och slängde ner lite pyssel till John och drog iväg. Ska bli mer spontan och inte tycka saker är så jobbigt jämt så det kändes roligt.
Sedan åt vi god mat och umgicks innan vi drog åter mot Forshaga för att ta kvällen och titta på Talang. Nu är jag glad och allmänt mostrött efter en fantastisk dag, I morgon fortsätter jag med att göra saker för mig själv. Absolut. 

Inga kommentarer: