11 mars 2017

Mysiga och viktiga aktiviteter blandades med varandra: 11/100

Wow, vad trött jag var i morse. Den här veckan tog musten ur mig. Men så tittade jag ut genom fönstret och så lös solen såhär härligt. Då kunde jag inte låta bli att piggna till!
Sedan fick jag sitta i soffan och läsa och dricka kaffe hur länge som helst så de var helt wonderful. Jag hade tänkt göra en dag med ett foto i timmen dock kom det av sig halvvägs ungefär. 
Jag läser i alla fall en jättebra bok nu.
Det kändes verkligen som första vårdagen idag. John fick fram cykeln och så cyklade/promenerade vi ner till centrum.
Där skulle vi gå med i barnvagnsmarschen som mina företagsamma grannar, Helena och Stina, fixat. De höll ett litet tal och hade fått dit VF, plakat och massa andra grejer. 
Vi blev 22 själar som gick en runda i Forshaga. Jag tycker det är ganska dåligt att inte fler orkade sig ut och vara med. Tillsammans gör vi skillnad och ju fler vi är desto starkare är vi. Många många kvinnor i världen dör på grund av komplikationer i samband med graviditeter och förlossningar. Sverige ger massor av pengar i bistånd, vi kunde ge mer i det här viktiga syftet. En timme av sin tid på en lördagsförmiddag hade man faktiskt kunnat undvara! Dessutom är mödra- och förlossningsvården hotat i Sverige med. BB:n läggs ner och kvinnor måste åka två timmar för att komma till ett BB på vissa platser. Inte okej. Var det mäns vård det handlay om hade säkert mer pengar kunnat trollats fram. Viktig fråga för alla alltså!
Vi käkade en glass efteråt i alla fall men var ändå väldigt hungriga när vi kom hem. Inte kunde vi äta inne inte utan grillade korv och njöt av solen. Jag känner nu att det hettar lite på kinderna så nog tog solen en gnutta.
Eftermiddagen städade och vilade vi. Jag somnade en stund, Calle tittade på hockey och John läste tydligen Bamse. Calle sms:ade mig bilden. 
I kväll bänkar vi oss framför mellofinalen. Mia och Johan kommer hit för att se den med oss och äta tacos först. Det blir en mysig kväll det!

1 kommentar:

Anna Kim-Andersson sa...

Härligt med vårkänsla!