23 mars 2017

Mitt lilla barn och jag: 23/100

Har varit så himla virrig den här veckan och känt mig som jag inte riktigt är närvarande utan tittar på allt utifrån. På ett jobbigt och panikartat sätt eftersom jag glömmer viktiga saker och gör dumma fel. Trött. En del beror på att jag sover lite dåligt igen och att Calle snarkar kolossalt. Det var ganska skönt att sova ensam inatt när Calle var i Tyskland. Men det är inte bara det för jag har sovit mycket sämre i perioder och fungerat okej för det. Egentligen vet jag inte vad det beror på. Har börjat med blotsaft för att se om det hjälper.

Så att kunna åka hem tidigt idag, hämta barnet och ta en promenad i soligt väder kändes fantastiskt. John var så glad och sprallig och det var perfekt att gå i hans upptäckartempo.
Efter promenaden åkte vi till bibblan och hämtade mumiemysteriet, sedan handlade vi och åkte till sist hem och satte oss på altanen och fikade på chokladbollar och munkar. Lyxade till det lite sådär mitt i vardagen. John hoppade studsmatta och vi kastade boll en stund. Jag kan inte ens säga hur bra det känns att kunna börja vara allt mer ute. På våren och sommaren bor vi mer ute än inne. Jag peppar för att plantera lite blommor och investera i några nya krukor till altanen.
 Därefter var jag helt slut och fick med mig John in och så låg vi i sängen och gosade en timme innan det var dags att åka på veckans bollkul där John också hade väldigt kul. Vi åt gröt framför tv:n till kvällsmaten och nu ligger barnet och jag laddar för en kväll med hundmys i soffan och de två sista Buffy-avsnitten. Längtar mycket till helgen som jag ska tillbringa på relaxavdelningen med vänner och på Zumba med samma vänner. Jag räknar med massa energipåfyllning!

Inga kommentarer: