18 mars 2017

Lördag, ett foto i timmen: 18/100

Det var lördag och jag körde ett foto i timmen. Detta var vår lördag.
08:00
Satte på första kannan kaffe och laddade för en ny dag. Så så trött och kände bara. Nej, nu blir jag förkyld igen. Men skit i det.
09:00
Tog tag i tvätten. 
John underhöll med några truddelutter så länge.
10:00
Vi körde ett städrace. Dammsuga, städa köket, dammtorka och göra rent i badrummet. Skönt att ha det klart så vi man bara kan ta det lugnt sedan.
11:00
Vädret var underbart. Calle tog motorcykel till affären och John gick ut först av alla.
12:00
John hade en väldigt bra idé, grilla korv ute till lunch. Föräldrarna var inte sena att hänga på det förslaget. Vi tog fram den ena trädgårdsmöbeln och dukade upp. Solen värmde men i vindarna kändes det att det ännu bara är mars.
13:00
Var jag och Jack ute på promenad. Podd och underbart väder. 5 km och jag kunde gått många fler kilometer. Så himla skönt! Känner lycka över att slippa tjocka skor och täckbyxor och att isbanorna på vägarna nästan är bortsmälta utom på de skuggade partierna i skogen. Vår alltså!
14:00
Och jag var hemma igen. Calle och John hade satt igång att ställa i ordning studsmattan. Förs hittade vi inte två av plupparna som ska hålla fast nätet längst upp på pinnarna. Någon var väldigt otålig!
15:00
Gick vi in och laddade för första kvartsfinalen mellan Färjestad och HV71 samtidigt som vi åt allt lördagsgodis. Då hade vi varit ute i fyra timmar. Tyvärr blev det förlust i hockey men 6 chanser kvar!
16:00
Jag somnade under andra perioden och sedan orkade jag knappt resa mig ur soffan. Låg och läste under en filt ett bra tag. Förkylningen verkar ändå inte vara så farlig. Vill inte bli sjuk igen eftersom jag just kommit igång med träningen så bra. 
17:00
Dags att börja förbereda maten. John passade på att måla några fler toarullar. Vi målar bara svarta nu eftersom vi ska göra en borg. Tyvärr tog den svarta färgen slut så vi måste köpa mer innan vi kan fortsätta.

18:00
Maten var nästan klar Vi ladde med dans till härlig zumbamusik. Jag älskar när John går all in till musik och bara lever ut. Calle och jag dansade också men det dokumenterade jag inte.
Så åt vi middagen också. Potatisskivor i ugn och kycklingben/quornfiléer och sallad. Ett glas rött för mig passade utmärkt till detta.
19:00
Hade vi gått över till kaffe och att spela spel. John fick Bamse-bingo med senaste Bamse-tidningen och det var tydligen superroligt. Jag vann en gång. John vann en gång.
20:00
Hela familjen tittade på Talang. Hälsohuset i Forshaga ska vara med tillsammans med team sweden och tävla med Jumping. Denna gång var de inte med men jag gillar Talang som underhållningsprogram. Tog inget kort på tv:n. John var jättetrött och sov innan nio.
Så slutar en väldigt lugn och trevlig lördag.

Inga kommentarer: