5 mars 2017

En avslappnande söndag

Jo visst började vi, som alla andra, med frukost framför Vasaloppet i dag. Vasaloppsdagen är så skönt avslappnande då man liksom bestämt sig för att bara sitta där och titta på när andra åker skidor halva dagen. Gör mig liksom helt lugn inuti. Jag tittade dock inte på hela utan gick ut på 5 km promenad med hunden och skräckpod vilket också gör mig avslappnad. Kallt som busingen var det dock eftersom det blåste rätt bra. Så när jag kom in igen var jag blåfrusen och fick lägga mig under täcket i sängen för att bli varm. Jag låg där och läste en lång stund medan barnet ritade teckningar som han kom och visade mig hela tiden och så hade vi små samtal om vad bilden föreställde. Älskar dessa stunder då han förklarar vad han tänkt med sin teckning.

På eftermiddagen åkte jag på ett Me and I - party där jag handlade fyra läckra sommarklänningar och bokade in mig som värdinna på ett eget party i slutet på april.

Hemma igen gjorde vi lite planer för våren och sommaren. Roligt med saker att se fram emot. Så var det kväll och jobbdag imorgon igen. Jag ser fram emot att träffa kollegor och elever. John, han har längtat till förskolan sedan i torsdags så han kommer bli jätteglad.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag skippade vasaloppet helt och hållet. Är inte förtjust i sport på tv. Att jag dessutom var ensam hemma gjorde valet lätt. Var ute i det makalöst fina vädret med hunden istället. Vi travade på i skoterspåren så jag var helt slut då jag kom in. :)

Emma sa...

Avundsjuk på vädret! Här var det som sagt fruktansvärt kallt pga blåst. Tycker dock du gjorde ett bra val.