17 mars 2017

Hello hey: 17/100

Då ligger ännu en helg framför oss. Fredag och både fredagsfys och fredagsmys är avklarat. Tacos igen. Barnet badat men springer runt som en guttaperkaboll. Sockerstinn eller bara pigg efter att ha varit hemma hela veckan. Jag fick hämta honom tidigare i tisdags eftersom han var jättehängig och hade feber. Efter det bad vi farmodern och farfadern komma hit så John fick vara hemma hela veckan. I dag känns han väl helt frisk igen. Skönt att kunna ha lyxen att göra så. Bara låta honom vara hemma utan ångest för vad man borde vara på jobbet och göra.

Det är skönt med vår men fy vad mycket måsten som trillar in. Fönsterrutorna går nästan inte att se ut igenom och gardinerna med snöflingor känns inte rätt längre. Tror ändå jag struntar i det mesta av det där den här helgen och väljer i stället vila och återhämtning. Hoppas få igång löpträningen, i maj springer jag vårruset och jag tänkte väl ge mig på stadsloppet igen. En mil. Jag kommer klara det. 

Annars finns det inga planer för helgen. Jag hoppas på sol.
Men nu har barnet lagt sig och jag ska sjunka ner i soffan. Ett glas vin. Lite chips. Kanske en skräckrulle.

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: