5 mars 2017

Fittan. Snippan.Vulvan: 5/100

#5instagram
Det viktigaste att säga i det här ämnet är att påminna om att DET INTE FINNS NÅGON mödomshinna. Det är en av de största myterna i världen. Ingen kan se om du har haft sex, onanerat eller vad som helst. Ingen. 


Sedan tycker jag att det är viktigt att låta barnen vara med på toa, kolla när mamma byter binda och har mens (på ett bra sätt). Med John tänker jag som så, att han ska vara med och se att jag har mens för att han senare ska veta att detta är något naturligt och respektera vänner och eventuella framtida flickvänner när de har mens. Inte se det som något onaturligt eller konstig. Bara: så är det. 

Det är ju också tur att vi har fått ett ord för vårt könsorgan, Snippan, och inte behöver kalla det för "ett litet hål" eller "framstjärt". Snippan är så mycket mer än ett litet hål liksom.

4 kommentarer:

Stella Scott sa...

Smuttan var det ord jag fick lära mig som barn. Jag tycker fortfarande att det är fint. Jag gillar snippan också. Och fittan. Muff/Muffen är gulligt. Jo kärt barn HAR många namn! :-D
Dessutom hade min mamma är ett väldigt okomplicerat förhållande till att byta binda när jag var i badrummet. När jag växer upp får jag också mens. Känner mig rätt lyckligt lottad på det sättet.

livet på myra sa...

Hihi, när jag läser den boken på jobbet byter jag ut till snopp och snippa. 😊 Skulle aldrig läsa springa.

Emma sa...

Muffen sa vi också. Jag skämdes jämt eftersom det fanns den där Muffen som man stoppar händerna i. Snippan känns bra eftersom det är lika vedertaget som snoppen. Din mamma var klok.

Emma sa...

Å vad bra Jessica. Det blev jag glad att höra. 😊