12 mars 2017

En intressant bok: 12/100

#5instragram
Som förälder måste man bara läsa Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2.
Det är en bok som tydligt och enkelt förklarar varför barnen förlorar mest på att uppfostras i stereotypa könsroller och vad vi kan göra för att handla annorlunda. Vill man ge sitt barn fler möjligheter än två ska man läsa den. Jag önskar till och med att den var obligatoriska när man bestämt sig för att skaffa/behålla ett barn eftersom de föräldrar vars barn inte uppfostrar sina barn genusmedvetet sedan träffar mitt barn och påverkar honom oerhört mycket. Jag avskyr hur stor påverkan samhället har på John just nu. När han satt och byggde vapen av clics på förskolan kände jag att min gräns var nådd. Om alla uppfostrade sina barn utifrån tänket i den här boken skulle vi få ett mer jämställt samhälle och troligtvis mindre våld och våldtäkter med. Så..läs!


Inga kommentarer: