17 februari 2017

Veckoresumè

Veckan fortsatte som helgen med eskalerande förkylning och skidåkning.
I tisdags hade vår skola vinteridrottsdag. Vädret hade inte kunnat bli bättre då det var strålande sol som synes på bilden och dessutom värmde solen litegranna. Mycket skön och härlig dag! Mest imponerad var jag av de nyanlända som aldrig stått på ett par skidor tidigare men som direkt blev intresserade, kämpade på och till slut åkte i den stora backen utan problem. Jag åkte också en del skidor i det härliga vädret. Underbart!
På onsdagen trotsade jag min förkylning och åkte till Sunne för att möta upp Natasha vid Ski Sunne. Det var familjekväll för anställda i kommunen och jag kvalade in som hennes familj. Så glad!
Det var längesedan jag åkte i längre backar men det gick hur bra som helst och var så roligt. Jag gjorde till och med en väldigt ograciös snurr i backen med ryggen nedåt. Det är jag ganska nöjd med. Det var jättemysigt att träffa Natasha mitt i veckan samt åka skidor kvällstid. Bästa var att vi fick massor av tid att prata i ankarliften på väg upp. 

På torsdagen var vädret typ blixthalka, minusgrader och regn. Senare snöade det rätt ordentligt på istäcket vilket skapade ett ganska förrädiskt väder. John och jag var ändå jätteglada över snön, här på väg till bollkul. Katten Hunden inte lika nöjd.
I går var nog min förkylning som värst och trött av alla skidäventyr somnade jag redan strax efter åtta på kvällen och vaknade tjugo över sex i morse. Vilket innebar att vi försovit oss 20 minuter. Eftersom alla var väldigt medgörliga kom vi ändå iväg i tid. Nemas problemas. Nu laddar vi för ännu en helg i skidåkningens tecken. Nu är det Johns tur att gå på skidskola. Vi får se hur det går. Jag hade tänkt hinna dra iväg för att åka lite längdskidor också men är förkylningen inte bättre får jag nog hoppa det. Vi får la se.
Godnatt.

Inga kommentarer: