2 februari 2017

Varför är inte tiden oändlig?

I dag har jag varit på föreläsning i Sunne om nyanlända i gymnasiesärskolan. Det var roligt att få gå på en bra föreläsning och få gott fika och god lunch. Även om föreläsningen inte tillförde jättemycket nytt för mig så gav den mig ändå en del tips till material och kurser jag vill gå. Först vill jag dock läsa en kurs från Göteborgs universitet som handlar om att lära illitterata vuxna läsa och skriva. Den är på 50 % och distans så det ska nog gå. Den börjar till hösten också och då har jag i alla fall avslutat Läslyftet som är den kurs jag går nu. Söker nog när det är dags tror jag.

Vid två var jag hemma och hämtade John. Det ska tydligen spelas tv-spel här på eftermiddagen och ikväll är det bollkul för John. Jag hoppas få en plats på min älskade strong by zumba, dock ser det dystert ut då jag är femte reserv just nu.

Brottas också med problemet att John blev bjuden på en kompis kalas på leklandet samma dag som han har skidskola. Jag vet att han helst vill gå på kalaset så nu funderar jag på att vi går på skidskolan en timme och offrar de återstående två till kalaset. Han orkar säkert inte mer än en timme skidor i alla fall plus att det är på söndagen också. Så jobbigt att allt ska infalla samtidigt jämt! Aja, ska diskutera det med Calle ikväll.

Inga kommentarer: