4 februari 2017

Skidor och MELLO

Vi tog oss väl till Dömlebacken i dag igen för att få John på skidorna. Vi var visa av förra gången och tog med oss både bob och vänner. Mia och barnen hängde med och det blir ju alltid roligare när man är fler. John bröt först ihop över skidorna efter den här bilden. Det är väl både jobbigt och läskigt första gången. Precis innan vi åkte hem gick han dock med på att prova igen. Jag lekte lift och drog upp honom i hans egna tempi vilket betyder att han fick säga stopp när han ville och då stannade jag. Vi var ju knappt en meter upp i backen men John vände själv runt och med stavar vågade han åka utan min hjälp. Precis som med skridskor har John fin balans och han ska väl bara komma över den där puckeln precis som med skridskorna. Hopps jag, för det skulle vara så himla roligt att åka tillsammans.
Större delen av dagen åkte barnen dock pulka och bob i barnbacken. Den är ändå rätt hög och med pistad snö går det fort, tyckte mamman. Inte barnen däremot som glatt klättrade allra högst upp och var totalt orädda. Det gick ju bra också så det var väl inte så farligt. Själv hann jag med en hel del åk med mina nya skidor och det är hemskt hur många många nya muskler jag använder vid slalomåkning. Är totalt mörbultad och slut efter ett tiotal åk.
Vi grillade korv och marshmallows till lunch. Trots att vädret inte var det bästa med mörk himmel och småregn hade vi en trevlig dag. Väl hemma igen var hela familjen helt utslitna så vi fick vila/sova i 1,5 timme. Sedan tog jag min mörbultade kropp och masade mig ut med en promenad med hunden. Tillsammans med min favvopod "The no sleep podcastt" gick det bra.
Självklart såg vi på Mello ikväll. Som vanligt var det några riktigt pinsamma bidrag (Det vet du) och något udda som ingen annan än jag gillade (Adrijana) och resten som bara är allmänt blah. Kvällen lyckades ju få fram ett bra bidrag som gick till andra chansen i alla fall (Boris) men annars var det mest skit. Jo, Nano var bra också om än lite väl få textrader så det blev lite tjatigt. Programledarna tyckte jag var botten men Gina har ju varit så fantastiskt bra så det kanske är svårt att leva upp till. John var för första gången vaken nästan hela programmet och tyckte Boris var bäst. Roligt att titta tillsammans tycker jag.

Inga kommentarer: