11 februari 2017

Skidåkning till nya nivåer

Det här att bita ihop funkade tydligen. Jag vaknade både tung och tät i morse men efter en ipren och kaffe så lättade dimman något och jag kunde åka i väg till backen för helgens första dag av skidskola. I vuxengruppen var det jag och fyra som aldrig stått på skidor förut. Jag tar mig ju ner för backen i alla fall och med två lärare för gruppen fick jag en helt egen. Hela dagen. Jag fick massor av bra tips och som jag misstänkte hade jag både kropp och lutningen fel. Efter att jag tränat på dessa tips och efter att jag lyckats bemästra stora svängar i avslappnat läge ändra helt plötsligt hela min åkning karaktär. Från att ha varit ganska okontrollerad och osäker kunde kunde jag verkligen slappna av och åkningen blev nästan meditativ. Så härlig känsla. Jag ser verkligen fram emot dag två på skidskolan och längtar efter längre backar så att åkningen inte tar slut så fort. Tur jag ska till Ski Sunne på onsdag!
Hemma hade sjuka Calle fått klara sig bäst han kunde utan min hjälp. De hade ändå lyckats gå ut i det fina vädret för lite pulkaåkning. Calle fick elda i sin älskade eldboll så då går det mesta. De var fortfarande ute när jag kom hem så John och jag skottade ihop en snöhög och John grävde tunnlar i den. Eftermiddagen blev väldigt lugn och till kvällens mellomys blev det en helg hög med godis. John dansade redan till de första tonerna och hela familjen tyckte Dismissed var bäst. 

Inga kommentarer: