23 februari 2017

Saker man kan hitta på när man vabar.

Barnet hänger framför tv:n, allmänt trött och sliten. Själv ligger jag gärna bredvid och läser och tar tillvara den oväntade vilan. Orkar dock inte hela tiden så då måste jag upp och hitta på något. Ta en smörgås, slänga i tvätt i tvättmaskinen. Eller:

Anmäla mig till en yogakurs i avslappningsyoga som Calle tipsade mig om. Avslappning, andning, fokus på nacke och rygg låter verkligen som något jag behöver just nu.
Jag blev lite sugen på att läsa någon kurs, lära mig något nytt så jag hittade en sommarkurs i kreativt skrivande som jag skulle ha anmält mig till om anmälan varit öppen. Skulle vara så roligt att få fokusera på eget skrivande istället för enbart på andras ett tag. Känns som perfekt sommaraktivitet. Särskilt om det regnar mycket!
Köket fullkomligt badar i ljus och det ser så härligt ut med all snö i trädgården. Å, den som fick ta sig en skidtur. Förhoppningsvis kan vi åka till Ludvika i helgen som planerat och jag tänkte först ta med mina längdskidor, sen inte, men nu tror jag bannemig att jag måste ta dem med i alla fall. Tänk om jag missar en skidtur i så här fint väder liksom!
Aja, ska ju åtminstone få avlösning vid lunch så jag kan gå ut med hunden.

Inga kommentarer: