27 februari 2017

Lugn och skön dag

Eftersom John var så förkyld i helgen hade jag redan planerat för en lugn dag hemma. När vädret visade sig bli regnigt med plusgrader och all snö var som ett enda stort plask så kändes det beslutet än mer motiverat. Den enda uteaktiviteten vi hade för oss idag var när vi fyllde på fåglarnas och ekorrarnas mat plus tog en pyttekort promenad med Jack. Jag hade redan gått med honom på morgonen och han avskydde också vädret.

John och jag har istället spelat massor av spel. Han utklassar mig alltid i memory nu för tiden den ungen. Sedan har vi använt lite av mitt toa-papperförråd till att pyssla med. John målade rullarna medan jag lagade pannkakor.

Och på eftermiddagen blev de såhär fina.
Jag sparar alltid massor av toapappersrullar eftersom det är så bra och roligt pyssel. Funderar på att göra något slags slott av rullarna. Måste nog googla för inspiration.
Vi har också hunnit bygga en koja av hela matsalsbordet och lata oss en gnutta. Spela tv-spel och varit på ett zumba-pass (jag). Det är verkligen skönt att ta dagen som den kommer.
I morgon planerar jag dock att ta oss ut ur huset åtminstone. Bibblan är alltid ett säkert kort för oss båda. John ville absolut inte gå på gratis-bion eftersom de visar "Zootropolis": En film vi såg halva på bio när den kom. Jag har försökt få honom att se hela många gånger efter det men det är blankt nej. Envisa barn!

Inga kommentarer: